Skip to main content

Maškare u Gimnaziji

            Biti drugačiji, posebniji, zabaviti se i postati barem na jedan dan produktom vlastite mašte ili ambicije nije samo dječji san već i čežnja i želja svakome od nas. Dodamo li tomu i prijelaz iz zimskog razdoblja k toplijoj proljetnoj iluziji i čari koju donosi upravo taj zamamni osjećaj tradicije i želje za istjerivanjem zimskog duha i cvjetanjem prvih vjesnika proljeća, tada zasigurno počinju maškare. Razbibriga, druženje i šarenilo kostima poput umrljane palete slikara preplavljuju ulice te poput rijeka pozitivnih vibracija ispunjavaju suha korita svakodnevnog, monotonog ljudskog života.

            I učenici Gimnazije postaju ribice u toj rijeci dobre zabave te svojom maštovitošću i kreativnošću tvore nove potoke i brzace maškaranog ludila. Na velikoj povorci tradicionalnog Riječkog karnevala koji je proslavio svoj 30. rođendan gamovci su personificirali tropsko voće koje je prisutno u svim krajevima svijeta bez obzira na granice toplinskih pojaseva te koje se često uzima kao simbol teških životnih situacija, a to su banane. Nosi li svaka maska poruku grupe, želi li kroz svoj individualni i šaljivi štih nešto poručiti? Je li ona rezultat čovjekovih osjećaja i želje da izrazi svoju nemoć upravo preko utjelovljenja svojih podsvjesnih motiva? Ipak, primarni cilj je utonuti u ugodnu atmosferu, zaboraviti na svakodnevne brige i, naravno, izraziti svoju kreativnost.

            Kako bi i zidovi naše gimnazije pamtili šarenilo i kreativnost generacija i naraštaja ove škole, obilježen je maškarani dan koji nosi svoj cilj i poruku da svi dođu na nekoliko sati utjelovljeni u vlastite imaginarne ličnosti i prezentiraju svoje naklonosti prema kreativnom načinu zabave. Nekolicina učenika došla je umaškarana u želji da stvori jednu drugačiju i opušteniju atmosferu u ovoj svakodnevno radnoj ustanovi. Oni poput grude snijega bačene niz veliki planinski obronak moraju načiniti lavinu dobre zabave i raspoloženja te prenijeti dio svog maškaranog duha na ostale. No, možda su ipak čovjekova odgovornost i svakodnevne obveze toliko izražene da je teško osjetiti iskru takvog tipa razonode i opuštanja. Možda je ipak točno da su učenici Gimnazije naklonjeniji stvarnom dokazivanju poučaka i teorema, pa zabavu prepuštaju ambijentu pogodnom za to.
             Poput jedne žigice koja potpali oganj, tako se i atmosfera tijekom dana znatno iskristalizirala, pa su vjerojatno svi osjetili taj čarobni osjećaj maškaranog slavlja. I sama tradicija piše lijepe uspomene te kazuje o kreativnosti naših predaka pri izrađivanju maski kada je prisutnost materijala i ukrasa bila puno šturija i oskudnija. Riječ je o važnoj sastavnici kulture koju treba njegovati i očuvati. Jer čovjek koji želi biti drugačiji, barem i na jedan dan, postat će kvalitetnija osoba koja poštuje različite osobine svakog od nas.

Tanja Tatalović, 3.5

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...