Skip to main content

Upoznajmo učenike: Edit Zadković (4.2)


Edit Zadković, učenica 4.2 razreda, ima tek 19 godina, no uspjela je spojiti rad s užitkom i proputovati gotovo cijeli svijet.

Koja si sve mjesta posjetila?
– Posjetila sam više od 20 država. Iskreno, prestala sam brojiti. Sve su države većinom u Europi. Najdalje na istoku bio je Tajland, a prije toga Gruzija i Turska. Kada je riječ o Europi, Španjolska, Engleska, Irska, Švedska samo su neke od zemalja.

Kojim povodom najviše putuješ?
– Pa, prvo sam počela putovati kad sam imala 17 godina. Krenula sam autostopom i couchsurfingom. Uvijek sam bila znatiželjna u otkrivanju novih kultura, zemalja i stvaranju novih prijatelja. Sada putujem zbog projekata i konferencija, stječem znanja, radim nešto korisno za sebe i društvo u cjelini. Također, usputno putujem te zapravo spajam ugodno s korisnim. 

Na kojim si projektima i konferencijama bila?
– Kada sam napunila 18 godina, nakon što sam proputovala desetak zemalja, krenula sam na Erasmus projekte. Projekti koje organizira Europska unija. Zahvaljujući njima, posjetila sam četiri zemlje: Irsku, Rumunjsku, Litvu i Tursku. U svakoj od tih država radili smo projekte na različite teme. Kasnije sam išla i na International Youth Conference – IYC  u Makedoniji. Također, imala sam prilike sudjelovati i na Modelu Ujedinjenih Naroda, to je samo simulacija, dolaze predstavnici iz različitih država, oni glume delegate i mi imamo jednu temu o kojoj zapravo govorimo i pokušavamo riješiti probleme te teme. Stvaramo nekakav dokument zapravo.

Možeš li nam objasniti kako izgleda Model Ujedinjenih Naroda?
– Prvi Model bio je u Tajlandu početkom 2019. godine pod nazivom International Leaders Model United Nations – ILMUN. Sljedeći takav Model održao se na kraju travnja na Sjevernom Cipru, World Youth Summit – WYS. Na tim simulacijama sudjeluju mladi od 18 do 30 godina iz različitih zemalja. Sudjelovanje na tim programima nije besplatno, već je potreban novčani prihod za ostvarenje.  Posljednje pitanje na koje smo mi ostvarivali odgovore i predstavljali rješenje problema bilo je „Stvaranje Kurdistana“ i „Iran – nuklearni sporazum“.  Jedan model, odnosno jedna simulacija traje između tri i četiri dana.

Možeš li nam reći o svojim uspjesima na konferencijama?
– Kao prvo, ne bih ni imala prilike sudjelovati na konferencijama ako ovdje ne bi postojalo Ministarstvo znanosti i obrazovanja koje mi je pružilo novčanu potporu. Sredstva bez kojih zapravo nikako ne bih mogla putovati na te daleke destinacije. Također, Gimnazija Andrije Mohorovičića, ravnatelj i svi profesori pružili su mi potporu i dali sva moguća dopuštenja da se pridružim i prijavim i da predstavljam našu državu. Također, važno je napomenuti da sam ja jedina bila iz Hrvatske. Na konferenciji u Tajlandu osvojila sam treće mjesto.  Za osvajanje nagrade važno je kako se prezentira ta tema. Važan je stav i pogled kako ćeš nešto predstaviti. Na konferenciji u Cipru osvojila sam drugu nagradu. Tada bih se usudila reći da sam već bila malo opuštenija te sam znala pobliže što i kako mi je činiti.

Kako uspijevaš sve školske obaveze uskladiti s putovanjima?
– Sve školske obaveze mogu se nadoknaditi. Sve se može naučiti uz dovoljno truda i rada. Naravno, propuštam predavanja na kojima bih mogla puno brže i lakše naučiti i steći neke informacije. No, odlučila sam se za taj put koji me zanima i koji volim. Priznajem možda je teže baviti se sa svim tim aktivnostima, no ne kajem se zbog toga. Meni to daje jedno veliko zadovoljstvo, nikada ne bih to mijenjala. Opet bih odabrala isto. Imam više od 300 opravdanih izostanaka, no proći ću s prosjekom 4.5. Jednostavno, gdje ima volje, ima i načina.

Je li te nešto od tvojih dosadašnjih putovanja i iskustava potaknulo na ono čime ćeš se baviti u budućnosti?
– Naravno, ako ne probamo, nikad nećemo znati. To vrijedi za bilo što. Ja sam probala samo putovati, no onda sam se odlučila spojiti rad s užitkom. Shvatila sam da je to nešto čime se želim baviti. Političke znanosti općenito i međunarodni odnosi jako su zanimljivi. Pružaju mi mogućnost da radim sve ono što volim. Prije svega to je komunikacija s ljudima, raznorazna putovanja. Također, naučila sam raditi nešto korisno, da budem korisna društvu, a opet da zadovoljavam i neke svoje osobne potrebe.

Viktoria Kršulj (4.5)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...