![]() |
| Crobotics Team na putu |
Dana 5. ožujka u prijepodnevnim satima učenici Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka poletjeli su u pravcu Turske kako bi pokazali svoje znanje i sposobnosti na prestižnom natjecanju robotičara.
Članovi tima i
podjela zadataka
Za sudjelovanje
na FIRST Robotics Competitionu naši su učenici morali najprije samostalno
izraditi robota koji je nedavno poslan u Istanbul.
Tim Crobotics ove
se godine sastoji od trinaestero članova raspoređenih u grupe prema vrsti
zadataka koje su obavljali. Njihovi su mentori profesor Goran
Boneta i profesorica Patricija Nikolaus.
Programeri su Ian
Golob, Boris Španić, Andre Flego i Leo Medenčić, mehaničari Naomi Kombol, Matej Tadić, David Vodopija, Petar Dušević i Dominik
Prpić, a elektrotehničari Karlo Kajba Šimanić, Leonardo Šimunović, Karlo
Smirčić te Borna Massari, koji je ujedno vođa i začetnik cjelokupnog projekta.
Rađanje ideje
– Prije dvije
godine, kada sam bio drugi razred, stupio sam u kontakt s obiteljskim
prijateljima iz SAD-a. Jedan moj daljnji rođak, koji je profesor tehničke
kulture, shvativši koliko ja volim STEM područja, pokušao me potaknuti da osnujem
svoj tim u Hrvatskoj. – Borna nam je opisao početak ove sjajne gamovske priče.
Ovogodišnje natjecanje
FIRST Robotics
Competition održava se u Turskoj od 9. do 11. ožujka. Naši su robotičari jedini
tim iz Hrvatske koji će na njemu sudjelovati, što puno govori o njihovu talentu i veličini uspjeha.
Razgovor s članovima
tima
U nastavku možete
pročitati intervju s vođom Bornom Massarijem te ostalim članovima tima.
![]() |
| Crobotics Team u GAM-u |
Koja ja tvoja zadaća kao vođe tima i koliko je to zahtjevno?
– Moja je zadaća
organizirati sve te pametne, mlade ljude da djeluju zajedno. Voditi mnogo ljudi uvijek je zahtjevno, različito se ponašaju, imaju različite
zanimacije... Uspjeh je kada se sve njih uspije usmjeriti da djeluju k jednom
zajedničkom cilju. Ovaj projekt oduzima mi puno vremena, ali mi istovremeno
pruža i veliko zadovoljstvo. Zaista je predivno vidjeti kako velike i moćne
stvari možemo napraviti.
Kako si odabrao
članove?
– Početkom ove
godine najprije sam pokušao okupiti stare članove tima i vidjeti jesu li i
dalje zainteresirani za rad na ovom projektu, no, kako je ostalo još slobodnih
mjesta, otvorili smo natječaj i svi u školi su se mogli prijaviti. Prijavio se
neočekivano velik broj učenika te se na kraju novonastali tim sastojao od trinaestero učenika.
Koliko ste
napredovali u odnosu na prošli put kada ste išli na natjecanje?
– Od prve godine kada smo išli na natjecanje, napravili smo ogroman napredak, naš se tim proširio, imali smo veću financijsku podršku i više vremena. Zbog toga smo na neki način bili toliko privilegirani u odnosu na prošlu godinu te smo, naravno, napravili i puno boljeg robota. Nadam se da ćemo na natjecanju postignuti što bolji rezultat. Prije dvije godine naš tim sadržavao je sedam učenika, sada sadržava trinaest te je predivno vidjeti kako tim raste i nadam se da će sljedećih godina još više narasti.
Jeste li imali vanjsku pomoć pri izradi robota?
– Od prve godine kada smo išli na natjecanje, napravili smo ogroman napredak, naš se tim proširio, imali smo veću financijsku podršku i više vremena. Zbog toga smo na neki način bili toliko privilegirani u odnosu na prošlu godinu te smo, naravno, napravili i puno boljeg robota. Nadam se da ćemo na natjecanju postignuti što bolji rezultat. Prije dvije godine naš tim sadržavao je sedam učenika, sada sadržava trinaest te je predivno vidjeti kako tim raste i nadam se da će sljedećih godina još više narasti.
Jeste li imali vanjsku pomoć pri izradi robota?
– Definitivno
trebamo navesti donatore koji su nam bili prijeko potrebni. Od tehničke strane
od pomoći je bio Tehnički fakultet u Rijeci. Oni su nam uvijek bili
voljni dati savjete, pomoći nam u radu, dizajnu…
Učenici Naomi, Boris i Leonardo rekli su nešto više o svojim zadatcima i ovogodišnjim očekivanjima.
– Vodim
mehaničarski tim. Na meni je da dam finalni glas ide li se dalje s nekom idejom
što se tiče mehanike ili se smišlja nova te da osmislim kako će se sve to
okvirno izvesti. Nije mi teško uskladiti školske obaveze s projektom jer smo
pošteđeni nastave zbog rada na robotu, a inače mi nije problem nadoknaditi ono
što propustim. Vrlo sam zadovoljna onim što smo uspjeli napraviti. (Naomi
Kombol, 4.4)
– Moj je zadatak programiranje. Dosta smo izostajali s nastave te su neki čak ostajali i poslije škole raditi na robotu. Znalo je biti teško uskladiti projekt sa školskim obavezama, ali su tu, naravno, puno pomogli i profesori koji su nas puštali sa svojih sati kako bismo radili na robotu. (Boris Španić, 2.5)
– Moj je zadatak programiranje. Dosta smo izostajali s nastave te su neki čak ostajali i poslije škole raditi na robotu. Znalo je biti teško uskladiti projekt sa školskim obavezama, ali su tu, naravno, puno pomogli i profesori koji su nas puštali sa svojih sati kako bismo radili na robotu. (Boris Španić, 2.5)
– Ja sam
elektroničar. Bavim se povezivanjem onoga što programeri rade i što mehaničari
rade. Jako sam zadovoljan projektom, nisam očekivao da ćemo nešto ovako
funkcionalno uspjeti napraviti te očekujem puno bolji rezultat u odnosu na
pretprošlu godinu. (Leonardo Šimunović, 2.5)
![]() |
| Pripreme |
Timski duh rado su prokomentirali učenici Matej, Karlo, Andre te Ian.
–
Dok smo radili na robotu uvijek je bila glazba u pozadini te je vladalo veselje
u zraku. (Matej Tadić, 2.5)
–
Dobro se slažemo kao tim i dobro napredujemo. (Karlo Kajba Šimanić, 1.5)
–
Super je radna atmosfera te ima dosta zezancije. (Andre Flego, 4.5)
–
Svi su odlični i svi lijepo rade. (Ian Golob, 4.5)
Želimo
im svu sreću, jako smo ponosni na njih!
Maritea Arelić (2.4)


