Skip to main content

Izvannastavne aktivnosti i fakultativna nastava u GAM-u (prvi dio)

Škola je mjesto usvajanja novih znanja i vještina. Kada čujemo tu rečenicu, ono što nam često prvo pada na pamet jest učenje gradiva koje nam nije pretjerano zanimljivo, večer prije ispita. Školu rijetko kada povezujemo sa sadržajem koji nas uistinu zanima. No, to ne mora nužno biti tako.

Naša gimnazija uz redovnu nastavu nudi različite izvannastavne aktivnosti uz koje učenici imaju priliku pronaći nove interese, naučiti nešto novo te, na kraju krajeva, i uživati u radu.

Ako vas prethodne riječi privlače, vjerojatno će vam se svidjeti fakultativna nastava i izvannastavne aktivnosti koje stoje iza njih. Razgovarali smo s voditeljima o navedenim sadržajima te ćemo ih nastojati detaljnije predstaviti u našemu digitalnom školskom listu.

Danas vam predstavljamo sadržaje povezane s jezikom, pisanjem i čitanjem:

Klub ljubitelja jezika

„To je izvannastavna aktivnost u GAM-u od školske godine 2019./2020. Okuplja manji broj zaljubljenika u jezike. Učenici istražuju hrvatski jezik i usvajaju osnovne lingvističke pojmove, a zatim se i međusobno potiču na istraživanje hrvatskoga jezika te učenje stranih jezika. U okviru Kluba ljubitelja jezika moguće je naučiti osnove esperanta, neutralnoga međunarodnog jezika koji je u 19. st. oblikovao L. L. Zamenhof.  Navedeni nam jezik može olakšati učenje stranih jezika, a ima i poseban status u našemu društvu; riječ je o nematerijalnome kulturnom dobru RH. Klub ljubitelja jezika pokušava pratiti događanja povezana s jezicima te uspostaviti suradnju s drugim ustanovama (članove su ugostili Francuska alijansa Rijeka i Esperanto društvo Rijeka). Učenici istražuju sadržaje na hrvatskome i različitim jezicima, čitaju časopise na esperantu iz cijeloga svijeta te razgovaraju o tehnikama učenja jezika. Ove će se godine aktivnije uključiti u školski projekt GAMbit te istražiti veze između šaha i lingvistike. Klub je otvoren za suradnju sa stručnjacima koji su spremni približiti najrazličitije jezike učenicima ili koji mogu lingvistiku povezati sa STEM područjem.” – objasnio je nastavnik Goran Krapić; voditelj kluba i nastavnik Hrvatskoga jezika.

Radijska skupina GAMofon

To je aktivnost koja okuplja učenike koje zanima medij i umjetnost radija. Voditeljice su knjižničarka Leonila Marač i nastavnica Hrvatskoga jezika Biljana Valentin-Ban. Na Facebooku možete poslušati starije emisije.

Školski plakat

 
Čitateljski klub KnjiGAMarenje

„Pod voditeljskom palicom naše knjižničarke Leonile Marač, profesorica Glorije Mavrinac i Ane Buterin navedeni klub okuplja knjigoljupce u sastavu od triju voditeljica i 14 članova srednjoškolskoga uzrasta – učenika i učenica. Okupljamo se u knjižnici svaka dva tjedna četvrtkom u terminu predsata u poslijepodnevnoj smjeni. Kako je prekomjerna izloženost digitalnom okruženju dovela do zasićenosti brojnim digitalnim sadržajima u školi i izvan škole, klub je u posljednjoj godini djelovao iz sjene iščekujući susrete uživo. Planiramo održavati čitanje odabranih cjelovitih knjiga i ulomaka knjiga uvažavajući omiljene žanrove naših članova i članica. Naš je cilj njegovati ljubav prema pisanoj riječi i poticati sklonost k vizualizaciji i nadogradnji pročitanoga, odnosno maštovitost u bilo kojem pogledu. Nedostatak jakoga vizualnog podražaja, jednostavnost ukoričene knjige potiče na veći angažman i zamišljanje pročitanih sadržaja i kritičko promišljanje o različitim svjetonazorima.” – poručila je nastavnica Ana Buterin; voditeljica kluba i nastavnica Hrvatskoga jezika.

Novinarstvo

U GAM-u, naravno, možete biti i školski novinari te pratiti razna događanja ili pripremati članke za digitalni školski list. Voditelj je navedene skupine Goran Krapić, nastavnik Hrvatskoga jezika.

Kineski jezik

Kineski jezik organizira se u suradnji s Kofucijevim institutom iz Zagreba. Već gotovo osam godina nastavu održavaju profesorice iz Kine. Trenutno je ove godine nastava online te se učenici upoznaju s kineskom kulturom, jezikom, pismom, načinom života i sl. Čak smo u dva navrata imali naše učenike koji su putovali u Kinu u kampove.” – naveo je David Karasman, voditelj izborne nastave i nastavnik Filozofije, Sociologije i Logike.

Međunarodne jezične diplome

U školi se mogu polagati ispiti i za međunarodne jezične diplome: DSD (za njemački jezik) i DELF (za francuski jezik). Njemački jezik učenici dodatno mogu učiti s Đosi Cetina-Romih i Katharinom Wolff, nastavnicama Njemačkoga jezika, a francuski jezik s Danicom Stevović, nastavnicom Francuskoga jezika.


Nina Grujičić (4.1)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...