Dana
23. siječnja proslavili smo ne samo rođendan jednoga od najvećih hrvatskih
znanstvenika, Andrije Mohorovičića, već i 32. godišnjicu postojanja naše
gimnazije. Ovaj dan nije bio samo još jedan u nizu običnih školskih dana.
Prostori škole bili su prepuni raznovrsnim aktivnostima u kojima je svatko
mogao pronaći nešto za sebe. Osim kvizova, društvenih i računalnih igara velik broj učenika privukle su i radionice koje su bile zabavne, ali istovremeno i
vrlo poučne.
| Radionice u učionici 210 |
Jedna
od prvih radionica započela je već u 8 sati ujutro u učionici informatike. Tamo
je učenica Nea Superina predstavila svoj inovativni izum Electronic
Sunflower, koji je njoj i njezinim prijateljicama iz OŠ „Turnić“ osigurao
prvo mjesto u prošlogodišnjem Digitalnom inovacijskom inkubatoru. Naime, radi
se o prijenosnoj bateriji koja se napaja solarnom energijom te se baš poput
pravoga suncokreta okreće prema suncu kako bi prikupila veću količinu energije.
Nea je detaljno objasnila proces razvoja svog izuma, a kao najveći izazov s
kojim se susrela navela je pisanje koda u programu C++. Ipak, uz pomoć profesorice, svladala je i taj izazov
te je svoj projekt uspješno privela kraju. Svima se svidjela Neina kreacija, a
zainteresirani učenici nisu mogli dočekati da isprobaju ovaj eco-friendly
uređaj za punjenje svojih mobitela.
U isto
vrijeme, u učionici 108, odvijala se jedna vrlo zanimljiva radionica. Učenici
su s nastavnicom Glorijom Mavrinac imali priliku izabrati djela iz različitih
književnih razdoblja u kojima se neki lik razboli i od posljedica te bolesti
premine. Zatim su dobili zadatak da napišu drukčiji završetak priče u kojem
likovi ne preminu, već se oporave od svoje bolesti. Učenici su odabrali djela Posljednji
Stipančići, Tena i Crni mačak te su tako pružili optimistične
završetke likovima koji se bore s tuberkulozom, depresijom, ospicama i
alkoholizmom.
![]() |
| Književna anamneza |
U 9
sati i 30 minuta radoznali učenici okupili su se ispred škole te su u pratnji
nekoliko nastavnica krenuli u obilazak grada Rijeke. Šetnju su organizirale
nastavnice geografije Renata Radan i Doris Žibert. Učenici su naučili mnogo o antičkoj
i srednjovjekovnoj povijesti našega grada te posjetili niz značajnih povijesnih
i kulturnih znamenitosti. Prošli su kroz Rimska vrata te razgledali prostor Tarsatike.
Posjetili su katedralu sv. Vida i poslušali zanimljive legende o njoj. Nakon toga posjetili su crkvu uznesenja Blažene
Djevice Marije i Kosi toranj. Na Mljekarskom trgu zastali su pokraj spomenika
mljekarice Antonije Reljac i upoznali se s njezinim značajem. Sljedeća postaja
bio je Trg Šišmiš koji je naziv dobio po političkoj stranci sa zaštitnim
znakom šišmiša. Razgled su završili obilaskom južnih gradskih vrata koja su
nekoć služila za obranu grada. Naposljetku, učenici su riješili kviz u kojem su
uspješno pokazali koliko su toga naučili.
U
učionici 201 okupili su se učenici koji pohađaju izbornu nastavu psihologije
kod nastavnice Andree Vucelić. Udobno su se smjestili, izvadili kekse i
grickalice te započeli ležerni razgovor o temi koja nam je svima važna –
mentalnome zdravlju. Imali su zadatak napraviti tri aktivnosti koje dobro
utječu na njihovo mentalno zdravlje, a zatim su aktivnost na koju su
najponosniji zapisali na papirić. Nastavnica je podijelila s učenicima svoja
iskustva naglasivši kako je najzadovoljnija time što je pojela naranču iako
nije sklona voću. Jedna od zdravih životnih navika svakako je i čitanje, zato
je knjižničarka motivirala učenike pričom o tome kako čitanje samo 25 stranica
dnevno rezultira čitanjem između 35 i 40 knjiga godišnje. Ostatak vremena
proveli su igrajući igre povezane sa psihologijom. Učenici uživaju u izbornoj
nastavi psihologije, ponajviše zbog zanimljivih tema i zajedničkoga druženja.
Osmišljeno
je i nekoliko matematičkih i informatičkih radionica pod vodstvom nastavnica
Tanje Vukas, Višnje Pešut i Fedore Vidas Dejhalla. Predstavljeni su digitalni
radovi učenika prvih razreda, promišljalo se o zlatnome rezu u logu sportskih
klubova te su se učenici bavili kreditima. Od nastavnice Fedore Vidas Dejhalla
i 1.5 razreda saznali smo kako su riješeni matematički zadatci u Pisi tijekom projektne nastave.
![]() |
| Računanje nagiba Kosoga tornja u Pisi |
S likovnom
tehnikom kroki, odnosnom crtežom nastalim povlačenjem osnovnih crta,
zainteresirane je učenike upoznala nastavnica Maja Zalokar. Oni su ispunili
brojne papire svojim jednostavnim crtežima.
| Učenički crteži |
Možemo zaključiti kako je Dan škole obuhvatio mnogobrojne i raznolike radionice. Učenici su se mogli prošetati Rijekom i bolje upoznati grad, liječiti književne likove, okušati se u matematici i informatici ili crtanju.
Una Mastrović (1.4)
.jpg)
.jpg)