Skip to main content

Dan škole


Naša je škola u petak, 23. siječnja, bogatim i raznovrsnim programom proslavila svoj rođendan. Bila je to nova prilika za opušteno druženje učenika i nastavnika.

Ove su godine sadržaji bili tematski podijeljeni, svatko je mogao pronaći nešto za sebe. Ljubitelji fotografije uživali su na izložbi u učionici 006, oni sportskoga duha na odbojkaškim utakmicama, svestrani su tragali za duhom renesanse na prvome katu, filmofili uživali u filmskim sadržajima na drugome, a ljubitelji prirodnih znanosti, matematike i psihologije te tradicionalnoga i omiljenoga kviza Volim Hrvatsku na trećemu katu.

Uz učenike i nastavnike škole predavanja i radionice vodili su brojni gosti. Doktorica Petra Šverko, glavna sestra Maša Vico i tri studentice medicine upoznale su učenike s prvom pomoći. Zamjenik zapovjednika Javne vatrogasne postrojbe Grada Rijeke Dario Gauš vodio je vatrogasne vježbe. Marin Bilčić, Oleg Drageljević i Valentin Šimunović-Tadej predstavili su ninjutsu, borilačku vještinu. Psiholog Pino Tuhtan održao je korisno predavanje o kockanju i klađenju adolescenata i mladih. Ivona Novak, Sara Ban i Nina Mostarac, asistentice na Odjelu za matematiku Sveučilišta u Rijeci, na zanimljiv su način predstavile matematiku.


Na Danu škole objavljeni su i rezultati natječaja za školski logo. Najviše glasova na Facebooku imao je rad maturanta Matije Juranovića, učenika 4.4 razreda, a nagradu Povjerenstva za odabir loga dobila je učenica 3.4 razreda Luči Krnić.


Uskoro ćemo objaviti detaljnije reportaže.


Izložba fotografija


Jedna od mnogih radionica Dana škole bila je i izložba fotografija u učionici 006. Izložbu je omogućio profesor David Karasman, a činile su je brojne fotografije naših učenika. Zastupljeni autori na izložbi bili su: Viviana Rea Doričić,  Katja Andrić, David Mirošević, Dorijan Kadmen, Bianca Vetter, Ivana Lovrinović, Petra Poedan, Ivan Petrinić, Debora Đermani te Ana Brlas. Različitosti se privlače, a ova izložba, odnosno spoj urbanizma i prirode, bila je savršen primjer za to. Definitivno vrijedno pažnje i pohvala!


Nina Manola Čoholić (1.2)


Renesansa na prvome katu


Na prvome katu  vratili smo se u razdoblje renesanse kroz poučna predavanja i zanimljive izložbe koje su održali nastavnici i učenici škole. Putovanje je započelo izložbama Renesansa u Italiji i English during the Renaissance. Šareni plakati govorili su o odjeći, glazbi, plemstvu i načinu života u jednom od najkreativnijih razdoblja u povijesti. Osim plakata i glazbe koja je predočavala renesansni ambijent, mogli smo se i zasladiti kolačima koji su se tada radili, a bili su napravljeni od riže i grožđica.

Na hodniku su nas čekali renesansni geniji Leonardo da Vinci, Frane Petrić i Marin Držić. S njima smo mogli čavrljati o 16. stoljeću, a upućivali su nas i na izložbu Od renesanse do Nobela koja se održavala u učionici 106.
Galileo Galilei bio je tema predavanja profesora fizike Petra Jelače. Saznali smo  što se događalo u životu navedenoga genija od djetinjstva pa sve do njegove smrti, govorilo se o njegovim revolucionarnim otkrićima i protivljenju Crkve te svakidašnjim stvarima poput njegovih prijateljstava i obiteljskih odnosa.

William Shakespeare i Star Wars ne zvuče kao uobičajena kombinacija, no naši su učenici uz pomoć profesorice engleskoga jezika Sabrine Herceg uspjeli spojiti ova dva nespojiva pojma u svojoj kratkoj predstavi William Shakespeare's Star Wars. Priča poznatog znanstveno-fantastičnog filma bila je prepričana u stilu slavnog renesansnog pjesnika uz pratnju glazbe iz Star Warsa, a glumci su se odlično snašli sa svojim tekstom.

Posljednje predavanje o renesansnim vremenima, koje su održale učenice 2.4 razreda Petra Lukić i Katarina Škrbić, podsjetilo nas je na velika geografska otkrića.

Program na drugome katu završen je renesansnom pjesmom koju je izveo Združeni zbor Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka i Prve riječke hrvatske gimnazije.


Veronika Vozila (1.2)


Filmski program na drugome katu


Povodom Dana škole održane su razne radionice i predavanja. Ovoga puta cijeli jedan kat bio je posvećen sedmoj umjetnosti, odnosno filmu i filmskoj glazbi. Na početku programa Bianca Vetter (4.4) održala je vrlo zanimljivu prezentaciju Geomovies o lokacijama snimanja filmova u Europi. Učenici su odabrali pet filmova o kojima su željeli saznati nešto više, a to su bili Star Wars (Zvjezdani ratovi), The Chronicles of Narnia (Kronike iz Narnije), Now You See Me (Majstori iluzije), Skyfall te Lara Croft: Tomb Raider. Tako smo kroz ove filmove proputovali Europom. Neka od odredišta bili su važni europski gradovi poput Londona, Pariza, Praga, Venecije i Budimpešte koja je u svijetu filma poznata i kao grad koji voli glumiti druge gradove. Prošetali smo i nacionalnim parkovima i poznatim mostovima kao što je most Pont des Arts (Most umjetnosti) u Parizu. Stigli smo čak i do najpoznatijeg, aktivnog vulkana Etne u Italiji te do norveškog ledenjaka Hardangerjøkulena. Naše putovanje završilo je šetnjom kroz Hrvatsku, park-šumu Maksimir, Samobor, otok Vis, Split te Zagreb koji su glumili u filmovima Ta divna splitska noć, Pjevajte nešto ljubavno, U zemlji krvi i meda te našem najpoznatijem filmu Tko pjeva zlo ne misli.

Također, održana je i plesna radionica u kojoj su učenice Ivana Žužić (4.5) i Lara Uzelac (4.1) svim zainteresiranima pokazale razne plesne korake uz filmsku glazbu. Oni kojima ples i nije zvučao toliko primamljivo, mogli su sudjelovati u filmskome kvizu ili društvenim igrama isto tako popraćenim glazbom iz filmova.

Predstavljena je i filmska grupa škole imena GAMad1992 pod vodstvom profesorice Biljane Valentin-Ban. Grupa aktivno djeluje dvije godine zahvaljujući učenicama Katji Andrić, Sari Bakić, Katarini Cibić, Lauri Jurici te donedavno Luči Krnić. Filmovima Level 2013, Made in Rijeka, Romeo i Julija za trogodišnjake, (em)brace yourself, Ljudorez neznalac, DM (Državna matura), GAM Rijeka, Izostanci te Što bismo promijenili u Europi grupa predstavlja školu diljem Hrvatske. Ovim putem djevojke pozivaju sve zainteresirane učenike da im se pridruže u stvaranju filmova!

Alberta Radošević (1.4)


Sportska događanja


Uz sudjelovanja na raznim radionicama naši su učenici sudjelovali i na međurazrednom odbojkaškom turniru. Turnir je započeo u srijedu, 14. siječnja, te su se do srijede, 21. siječnja, razredi natjecali po skupinama.

U četvrtak, 22. siječnja, u utakmicama četvrtfinala sastali su se pobjednici i nositelji skupina.

Na sami Dan škole, 23. siječnja, odigrane su polufinalne utakmice između 3.4 i 3.5 te 4.3 i 4.5 razreda. Finalnu su utakmicu zatim odigrali 3.5 i 4.5, a utakmicu za treće mjesto 3.4 i 4.3 razred.

Učenici 4.5 razreda, pobjednička ekipa,  nagrađeni su peharom i medaljama, a drugoplasirani 3.5 i trećeplasirani 3.4 razred dobili su utješne nagrade.

Po tradiciji je odigrana i revijalna utakmica između profesora i učenika u kojoj su profesori Nives Poklepović, Goran Boneta, Petar Jelača, Goran Krapić te jedna od bivših učenica naše škole pobijedili 2 : 0.

U petak, 16. siječnja, povodom Dana škole održalo se i prvenstvo u plivanju na 25 metara slobodno. Prvo je mjesto osvojio Antonio Cerović (1.4), drugo Dominik Kinkela (1.4), a treće Andro Kajapi (4.3).

Tina Bakić (1.4)


Pokusi iz kemije


U kemijskom kabinetu u razdoblju od 9 do 10 sati učenici drugih i četvrtih razreda izvodili su pokuse pod vodstvom profesora Vjekoslava Šinka. Zanimljivi i zabavni pokusi zainteresirali su i učenike i profesore.
                                                                                                                       Paola Peruč  (4.1)

Izložba i pokusi iz fizike


U učionici 306 mogli ste vidjeti razne pokuse iz fizike koji su bili vrlo zanimljivi. Naravno, kako bi atmosfera bila još zanimljivija, tu su bili učenici 2.4 razreda koji su sve uveseljavali glazbom, koja je, naravno, dio pokusa. Naime, oni su predstavili kako nenjutnovska tekućina  mijenja oblik i veličinu s obzirom na frekvenciju.

Na vrhu učionice mogli ste vidjeti pokus ovisnosti perioda o duljini – matematičko njihalo, uz to bio je predstavljen i pokus s kuhanim jajima.

Naravno, bilo je još mnogo zanimljivih pokusa, kao što je npr. plazma-kugla (kada prislonimo neonku kugli, neonka svijetli).

Za kraj bismo izdvojili učenika Davida Miroševića iz 1.5 razreda koji je na temu robotike prikazao svoj rad s optičkom iluzijom.

No, ako ste umjetnik u duši, tu je bilo nešto i za vas, mogli ste uživati u izložbi Fizika u slici i prekrasnim radovima naših učenika na tu temu.

Damjana Zoroja (2.4)

Psihologija i zabava

Povodom Dana škole, uz ostale zanimljive sadržaje, organizirano je predavanje i radionica iz psihologije na temu Psihologija i zabava. Učenici 2.3 i 3.3 razreda, uz pomoć profesorice psihologije Vesne Stipčić-Sladović, upoznali su nas na zabavan način s nekim temama i sadržajima kojima se bavi psihologija. 

Uvodno izlaganje održala je Isabella Crljenko. Objasnila je pojam zabave i istaknula da je prema dr. Williamu Glasseru zabava jedna od četiriju osnovnih psiholoških potreba čovjeka (uz ljubav i pripadanje, moć ili sposobnost i slobodu). Zabava obuhvaća igru, smijeh i učenje.

Marina Banov napomenula je kako je igra najvažnija aktivnost djeteta te istaknula njezine zadatke i uloge. To je bilo praćeno videozapisima i PPT prezentacijom.

Luka Calcich pričao nam je o humoru i o tome kako je smijeh dobar za naše zdravlje. Sebastian Turkalj upitao nas je što se događa kada zabava počne biti smisao života te izložio test ovisnosti o Facebooku koji je sastavila Joana Lipari. Nakon tih psiholoških činjenica, koje su već bile vrlo zanimljive, Antonio Afrić pokazao nam je da je psihologija stvarno zabavna. Na PPT prezentaciji mogli smo preispitati našu percepciju. Nama publici postavili su mnoge intrigante optičke varke, kao što su npr. slike s dva sadržaja, the eye test itd. Upoznali su nas i s autokinetičkim fenomenom koji je samo jedna od optičkih varki.

Zatim su nam videoprilozima predstavili neke zanimljive psihološke eksperimente, npr. Marshallov eksperiment kojim se testira i razvija samokontrola djece. Prikazali su nam test učinkovitosti plakata o nestalim osobama. I to nije sve – zabavili su nas testovima selektivne percepcije i testom o predrasudama.

Radionicu su završile učenice 3.3 pripremivši praktičnu vježbu svim sudionicima – vježbu koja nam je pokazala djelovanje mentalnog seta. Toliko smo bili usmjereni na ustaljen, uobičajen način rješavanja problema da ga  nismo mogli riješiti na originalan, neočekivan način.

Svi sudionici radionice, a bila nas je puna učionica, pomno su pratili i aktivno sudjelovali u testovima i raspravama. Bogat program razbudio nas je i zainteresirao te puno toga naučio.

Eugenia Berčić (2.4)


Vedska matematika


Učenica Nikolina Lončar iz 4.4 razreda predstavila nam je na radionici Vedska matematika pradavni matematički sustav računanja koji datira iz 3000. g. pr. Kr.

Naučili smo kako na jedan drugačiji način množiti brojeve kojima zbroj zadnjih znamenki iznosi 10 te množenje bilo kojeg broja s 9, 99, 999 u slučaju kada je množenik manji ili jednak množitelju i kada je množenik veći od množitelja. Uz to pokazala nam je tehniku križanja pomoću koje su se nekada množili brojevi.

Sjećate li se i vi kada ste prvi put obuli svoje male školske cipele i zavirili u svijet matematike? Da, u početku nam je svima bio problem zbrajanje, pa smo se pomagali prstima, no kasnije smo tablicu množenja naučili napamet.  Ali Nikolina nas je podučila i množenju brojeva pomoću prstiju.

Zatim nam je predstavila postupak Dwandwa Yoga, a na kraju smo se pozabavili faktorizacijom kvadratnog trinoma i faktorizacijom homogenih jednadžbi drugoga stupnja s tri nepoznanice.

Kada se uhodate u ovakve male trikove, oni vam mogu pomoći u rješavanju nekih matematičkih operacija bez računara. 

                                                                                                              Damjana Zoroja (2.4)

Dodatni zadatci iz matematike za prvi razred


Kako se bliži natjecanje iz matematike, povodom Dana škole održana je posebna radionica namijenjena svim natjecateljima prvog razreda, ali i ostalim ljubiteljima matematike. Radionicu je vodio učenik 4.5 razreda Al Depope iza kojeg su brojni uspjesi na državnim i međunarodnim natjecanjima. Na stručan i jednostavan način uveo je nešto mlađu  generaciju u svijet geometrije. Nakon iznesenih činjenica i primjera sudionici su s lakoćom svladali zadatke iz toga gradiva. „Zadovoljan sam kako je protekla radionica. Cilj nam je bio što bolje pripremiti učenike za nadolazeća natjecanja i nadam se da smo u tome uspjeli“, rekao je Al. Nadamo se da će i budući natjecatelji biti barem jednako uspješni kao i dosadašnji te da će nastaviti promicati ugled naše škole.

Franko Ivančić (4.5)


Matematika i politika


U 12 sati u učionici 301 započelo je predavanje pod nazivom Matematika i politika. Predavanje je održala Nina Mostarac, asistentica na Odjelu za matematiku Sveučilišta u Rijeci.

Na predavanju se govorilo o vrstama izbornih sustava, određivanju društvenih lista preferencija, mogućnosti manipulacije izbornim sustavima i pobjede niskorangirana kandidata... 

Predavanje je bilo izuzetno zanimljivo posebno zbog toga što su učenici mogli iznijeti svoja mišljenja te kroz intelektualnu interakciju doći do zaključaka.

Vedran Matić (4.5)



Rad Davida Miroševića (1.5)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...