Ove su godine sadržaji
bili tematski podijeljeni, svatko je mogao pronaći nešto za sebe. Ljubitelji
fotografije uživali su na izložbi u učionici 006, oni sportskoga duha na
odbojkaškim utakmicama, svestrani su tragali za duhom renesanse na prvome katu,
filmofili uživali u filmskim sadržajima na drugome, a ljubitelji prirodnih
znanosti, matematike i psihologije te tradicionalnoga i omiljenoga kviza Volim
Hrvatsku na trećemu katu.
Na Danu škole
objavljeni su i rezultati natječaja za školski logo. Najviše glasova na
Facebooku imao je rad maturanta Matije Juranovića, učenika 4.4 razreda, a
nagradu Povjerenstva za odabir loga dobila je učenica 3.4 razreda Luči Krnić.
Uskoro ćemo objaviti detaljnije reportaže.
Na prvome katu vratili smo se u razdoblje renesanse kroz poučna predavanja i zanimljive izložbe koje su održali nastavnici i učenici škole. Putovanje je započelo izložbama Renesansa u Italiji i English during the Renaissance. Šareni plakati govorili su o odjeći, glazbi, plemstvu i načinu života u jednom od najkreativnijih razdoblja u povijesti. Osim plakata i glazbe koja je predočavala renesansni ambijent, mogli smo se i zasladiti kolačima koji su se tada radili, a bili su napravljeni od riže i grožđica.
Povodom Dana škole održane su razne radionice i predavanja. Ovoga puta cijeli jedan kat bio je posvećen sedmoj umjetnosti, odnosno filmu i filmskoj glazbi. Na početku programa Bianca Vetter (4.4) održala je vrlo zanimljivu prezentaciju Geomovies o lokacijama snimanja filmova u Europi. Učenici su odabrali pet filmova o kojima su željeli saznati nešto više, a to su bili Star Wars (Zvjezdani ratovi), The Chronicles of Narnia (Kronike iz Narnije), Now You See Me (Majstori iluzije), Skyfall te Lara Croft: Tomb Raider. Tako smo kroz ove filmove proputovali Europom. Neka od odredišta bili su važni europski gradovi poput Londona, Pariza, Praga, Venecije i Budimpešte koja je u svijetu filma poznata i kao grad koji voli glumiti druge gradove. Prošetali smo i nacionalnim parkovima i poznatim mostovima kao što je most Pont des Arts (Most umjetnosti) u Parizu. Stigli smo čak i do najpoznatijeg, aktivnog vulkana Etne u Italiji te do norveškog ledenjaka Hardangerjøkulena. Naše putovanje završilo je šetnjom kroz Hrvatsku, park-šumu Maksimir, Samobor, otok Vis, Split te Zagreb koji su glumili u filmovima Ta divna splitska noć, Pjevajte nešto ljubavno, U zemlji krvi i meda te našem najpoznatijem filmu Tko pjeva zlo ne misli.
Također, održana je i plesna
radionica u kojoj su učenice Ivana Žužić (4.5) i Lara Uzelac (4.1) svim
zainteresiranima pokazale razne plesne korake uz filmsku glazbu. Oni kojima
ples i nije zvučao toliko primamljivo, mogli su sudjelovati u filmskome kvizu
ili društvenim igrama isto tako popraćenim glazbom iz filmova.
U četvrtak, 22. siječnja, u utakmicama četvrtfinala sastali su se pobjednici i nositelji skupina.
Na sami Dan škole, 23. siječnja, odigrane su polufinalne utakmice između 3.4 i 3.5 te 4.3 i 4.5 razreda. Finalnu su utakmicu zatim odigrali 3.5 i 4.5, a utakmicu za treće mjesto 3.4 i 4.3 razred.
Učenici 4.5 razreda, pobjednička ekipa, nagrađeni su peharom i medaljama, a drugoplasirani 3.5 i trećeplasirani 3.4 razred dobili su utješne nagrade.
Po tradiciji je odigrana i revijalna utakmica između profesora i učenika u kojoj su profesori Nives Poklepović, Goran Boneta, Petar Jelača, Goran Krapić te jedna od bivših učenica naše škole pobijedili 2 : 0.
Uskoro ćemo objaviti detaljnije reportaže.
Izložba fotografija
Jedna od mnogih radionica Dana
škole bila je i izložba fotografija u učionici 006. Izložbu je omogućio
profesor David Karasman, a činile su je brojne fotografije naših učenika.
Zastupljeni autori na izložbi bili su: Viviana Rea Doričić, Katja Andrić, David Mirošević, Dorijan
Kadmen, Bianca Vetter, Ivana Lovrinović, Petra Poedan, Ivan Petrinić, Debora
Đermani te Ana Brlas. Različitosti se privlače, a ova izložba, odnosno spoj
urbanizma i prirode, bila je savršen primjer za to. Definitivno vrijedno pažnje
i pohvala!
Nina Manola Čoholić (1.2)
Renesansa na prvome katu
Na prvome katu vratili smo se u razdoblje renesanse kroz poučna predavanja i zanimljive izložbe koje su održali nastavnici i učenici škole. Putovanje je započelo izložbama Renesansa u Italiji i English during the Renaissance. Šareni plakati govorili su o odjeći, glazbi, plemstvu i načinu života u jednom od najkreativnijih razdoblja u povijesti. Osim plakata i glazbe koja je predočavala renesansni ambijent, mogli smo se i zasladiti kolačima koji su se tada radili, a bili su napravljeni od riže i grožđica.
Na hodniku su nas čekali
renesansni geniji Leonardo da Vinci, Frane Petrić i Marin Držić. S njima smo
mogli čavrljati o 16. stoljeću, a upućivali su nas i na izložbu Od renesanse do Nobela koja se održavala
u učionici 106.
Galileo Galilei bio je tema predavanja
profesora fizike Petra Jelače. Saznali smo
što se događalo u životu navedenoga genija od djetinjstva pa sve do
njegove smrti, govorilo se o njegovim revolucionarnim otkrićima i protivljenju
Crkve te svakidašnjim stvarima poput njegovih prijateljstava i obiteljskih
odnosa.
William Shakespeare i Star Wars ne zvuče kao uobičajena
kombinacija, no naši su učenici uz pomoć profesorice engleskoga jezika Sabrine
Herceg uspjeli spojiti ova dva nespojiva pojma u svojoj kratkoj predstavi William Shakespeare's Star Wars. Priča
poznatog znanstveno-fantastičnog filma bila je prepričana u stilu slavnog
renesansnog pjesnika uz pratnju glazbe iz
Star Warsa, a glumci su se odlično snašli sa svojim tekstom.
Posljednje predavanje o
renesansnim vremenima, koje su održale učenice 2.4 razreda Petra Lukić i
Katarina Škrbić, podsjetilo nas je na velika geografska otkrića.
Program na drugome katu završen
je renesansnom pjesmom koju je izveo Združeni zbor Gimnazije Andrije
Mohorovičića Rijeka i Prve riječke hrvatske gimnazije.
Veronika Vozila (1.2)
Filmski program na drugome katu
Povodom Dana škole održane su razne radionice i predavanja. Ovoga puta cijeli jedan kat bio je posvećen sedmoj umjetnosti, odnosno filmu i filmskoj glazbi. Na početku programa Bianca Vetter (4.4) održala je vrlo zanimljivu prezentaciju Geomovies o lokacijama snimanja filmova u Europi. Učenici su odabrali pet filmova o kojima su željeli saznati nešto više, a to su bili Star Wars (Zvjezdani ratovi), The Chronicles of Narnia (Kronike iz Narnije), Now You See Me (Majstori iluzije), Skyfall te Lara Croft: Tomb Raider. Tako smo kroz ove filmove proputovali Europom. Neka od odredišta bili su važni europski gradovi poput Londona, Pariza, Praga, Venecije i Budimpešte koja je u svijetu filma poznata i kao grad koji voli glumiti druge gradove. Prošetali smo i nacionalnim parkovima i poznatim mostovima kao što je most Pont des Arts (Most umjetnosti) u Parizu. Stigli smo čak i do najpoznatijeg, aktivnog vulkana Etne u Italiji te do norveškog ledenjaka Hardangerjøkulena. Naše putovanje završilo je šetnjom kroz Hrvatsku, park-šumu Maksimir, Samobor, otok Vis, Split te Zagreb koji su glumili u filmovima Ta divna splitska noć, Pjevajte nešto ljubavno, U zemlji krvi i meda te našem najpoznatijem filmu Tko pjeva zlo ne misli.
Predstavljena je i filmska grupa
škole imena GAMad1992 pod vodstvom profesorice Biljane Valentin-Ban. Grupa
aktivno djeluje dvije godine zahvaljujući učenicama Katji Andrić, Sari Bakić,
Katarini Cibić, Lauri Jurici te donedavno Luči Krnić. Filmovima Level 2013, Made in Rijeka, Romeo i
Julija za trogodišnjake, (em)brace yourself,
Ljudorez neznalac, DM (Državna matura),
GAM Rijeka, Izostanci te Što bismo
promijenili u Europi grupa predstavlja školu diljem Hrvatske. Ovim putem
djevojke pozivaju sve zainteresirane učenike da im se pridruže u stvaranju filmova!
Alberta Radošević (1.4)
Sportska događanja
Uz sudjelovanja na raznim
radionicama naši su učenici sudjelovali i na međurazrednom odbojkaškom turniru.
Turnir je započeo u srijedu, 14. siječnja, te su se do srijede, 21. siječnja,
razredi natjecali po skupinama.
U četvrtak, 22. siječnja, u utakmicama četvrtfinala sastali su se pobjednici i nositelji skupina.
Na sami Dan škole, 23. siječnja, odigrane su polufinalne utakmice između 3.4 i 3.5 te 4.3 i 4.5 razreda. Finalnu su utakmicu zatim odigrali 3.5 i 4.5, a utakmicu za treće mjesto 3.4 i 4.3 razred.
Učenici 4.5 razreda, pobjednička ekipa, nagrađeni su peharom i medaljama, a drugoplasirani 3.5 i trećeplasirani 3.4 razred dobili su utješne nagrade.
Po tradiciji je odigrana i revijalna utakmica između profesora i učenika u kojoj su profesori Nives Poklepović, Goran Boneta, Petar Jelača, Goran Krapić te jedna od bivših učenica naše škole pobijedili 2 : 0.
U petak, 16. siječnja, povodom Dana
škole održalo se i prvenstvo u plivanju na 25 metara slobodno. Prvo je mjesto
osvojio Antonio Cerović (1.4), drugo Dominik Kinkela (1.4), a treće Andro
Kajapi (4.3).
Tina Bakić (1.4)
Pokusi iz kemije
U kemijskom
kabinetu u razdoblju od 9 do 10 sati učenici drugih i četvrtih razreda izvodili
su pokuse pod vodstvom profesora Vjekoslava Šinka. Zanimljivi i zabavni pokusi
zainteresirali su i učenike i profesore.
Paola Peruč (4.1)
Izložba i pokusi iz fizike
U
učionici 306 mogli ste vidjeti razne pokuse iz fizike koji su bili vrlo
zanimljivi. Naravno, kako bi atmosfera bila još zanimljivija, tu su bili učenici
2.4 razreda koji su sve uveseljavali glazbom, koja je, naravno, dio pokusa.
Naime, oni su predstavili kako nenjutnovska tekućina mijenja oblik i
veličinu s obzirom na frekvenciju.
Na
vrhu učionice mogli ste vidjeti pokus ovisnosti perioda o duljini – matematičko
njihalo, uz to bio je predstavljen i pokus s kuhanim jajima.
Naravno,
bilo je još mnogo zanimljivih pokusa, kao što je npr. plazma-kugla (kada
prislonimo neonku kugli, neonka svijetli).
Za
kraj bismo izdvojili učenika Davida Miroševića iz 1.5 razreda koji je na temu
robotike prikazao svoj rad s optičkom iluzijom.
No,
ako ste umjetnik u duši, tu je bilo nešto i za vas, mogli ste uživati u izložbi Fizika u slici i prekrasnim radovima
naših učenika na tu temu.
Damjana Zoroja (2.4)
Psihologija i zabava
Povodom
Dana škole, uz ostale zanimljive sadržaje, organizirano je predavanje i radionica
iz psihologije na temu Psihologija i
zabava. Učenici 2.3 i 3.3 razreda, uz pomoć profesorice psihologije Vesne
Stipčić-Sladović, upoznali su nas na zabavan način s nekim temama i sadržajima
kojima se bavi psihologija.
Uvodno
izlaganje održala je Isabella Crljenko. Objasnila je pojam zabave i istaknula da
je prema dr. Williamu Glasseru zabava jedna od četiriju osnovnih psiholoških potreba čovjeka (uz ljubav i pripadanje, moć ili sposobnost i slobodu). Zabava
obuhvaća igru, smijeh i učenje.
Marina
Banov napomenula je kako je igra najvažnija aktivnost djeteta te istaknula njezine
zadatke i uloge. To je bilo praćeno videozapisima i PPT prezentacijom.
Luka
Calcich pričao nam je o humoru i o tome kako je smijeh dobar za naše zdravlje.
Sebastian Turkalj upitao nas je što se događa kada zabava počne biti smisao
života te izložio test ovisnosti o Facebooku
koji je sastavila Joana Lipari. Nakon tih psiholoških činjenica, koje su već
bile vrlo zanimljive, Antonio Afrić pokazao nam je da je psihologija stvarno
zabavna. Na PPT prezentaciji mogli smo preispitati našu percepciju. Nama
publici postavili su mnoge intrigante optičke varke, kao što su npr. slike s
dva sadržaja, the eye test itd.
Upoznali su nas i s autokinetičkim fenomenom koji je samo jedna od optičkih
varki.
Zatim
su nam videoprilozima predstavili neke zanimljive psihološke eksperimente, npr.
Marshallov eksperiment kojim se testira i razvija samokontrola djece. Prikazali
su nam test učinkovitosti plakata o nestalim osobama. I to nije sve – zabavili
su nas testovima selektivne percepcije i testom o predrasudama.
Radionicu
su završile učenice 3.3 pripremivši praktičnu vježbu svim sudionicima – vježbu
koja nam je pokazala djelovanje mentalnog seta. Toliko smo bili usmjereni na
ustaljen, uobičajen način rješavanja problema da ga nismo mogli riješiti na originalan, neočekivan način.
Svi
sudionici radionice, a bila nas je puna učionica, pomno su pratili i aktivno sudjelovali
u testovima i raspravama. Bogat program razbudio nas je i zainteresirao te puno
toga naučio.
Eugenia Berčić (2.4)
Vedska matematika
Učenica
Nikolina Lončar iz 4.4 razreda predstavila nam je na radionici Vedska matematika pradavni matematički
sustav računanja koji datira iz 3000. g. pr. Kr.
Naučili
smo kako na jedan drugačiji način množiti brojeve kojima zbroj zadnjih znamenki
iznosi 10 te množenje bilo kojeg broja s 9, 99, 999 u slučaju kada je množenik manji
ili jednak množitelju i kada je množenik veći od množitelja. Uz to
pokazala nam je tehniku križanja pomoću koje su se nekada množili brojevi.
Sjećate
li se i vi kada ste prvi put obuli svoje male školske cipele i zavirili u
svijet matematike? Da, u početku nam je svima bio problem zbrajanje, pa smo se
pomagali prstima, no kasnije smo tablicu množenja naučili napamet. Ali Nikolina nas je podučila i množenju
brojeva pomoću prstiju.
Zatim
nam je predstavila postupak Dwandwa Yoga,
a na kraju smo se pozabavili faktorizacijom kvadratnog trinoma i faktorizacijom
homogenih jednadžbi drugoga stupnja s tri nepoznanice.
Kada
se uhodate u ovakve male trikove, oni vam mogu pomoći u rješavanju nekih matematičkih
operacija bez računara.
Damjana
Zoroja (2.4)
Dodatni zadatci iz matematike za prvi razred
Kako se bliži natjecanje iz matematike, povodom Dana škole
održana je posebna radionica namijenjena svim natjecateljima prvog razreda, ali
i ostalim ljubiteljima matematike. Radionicu je vodio učenik 4.5 razreda Al
Depope iza kojeg su brojni uspjesi na državnim i međunarodnim natjecanjima. Na
stručan i jednostavan način uveo je nešto mlađu
generaciju u svijet geometrije. Nakon iznesenih činjenica i primjera
sudionici su s lakoćom svladali zadatke iz toga gradiva. „Zadovoljan sam kako
je protekla radionica. Cilj nam je bio što bolje pripremiti učenike za
nadolazeća natjecanja i nadam se da smo u tome uspjeli“, rekao je Al. Nadamo se
da će i budući natjecatelji biti barem jednako uspješni kao i dosadašnji te da
će nastaviti promicati ugled naše škole.
Franko Ivančić (4.5)
Matematika i politika
U 12 sati u učionici 301 započelo je predavanje pod nazivom Matematika
i politika. Predavanje je održala Nina Mostarac, asistentica na Odjelu za
matematiku Sveučilišta u Rijeci.
Na predavanju se govorilo o vrstama izbornih sustava,
određivanju društvenih lista preferencija, mogućnosti manipulacije izbornim
sustavima i pobjede niskorangirana kandidata...
Predavanje je bilo izuzetno zanimljivo posebno zbog toga što
su učenici mogli iznijeti svoja mišljenja te kroz intelektualnu interakciju
doći do zaključaka.
Vedran Matić (4.5)
Rad Davida Miroševića (1.5)





