Skip to main content

„Školske novine‟ predstavile Nou Jelića Matoševića

U Školskim novinama 8. studenoga 2016. predstavljen je učenik naše gimnazije, ujedno i član novinarske skupine, Noa Jelić Matošević. Nadareni je učenik 2.5 razreda iznio svoja razmišljanja o hrvatskome školskom sustavu, važnosti znanja te problemima koji muče darovite. 

Školski je sustav opisao kao mašineriju, potpuno neprilagođenu znanju i sposobnostima učenika. Daroviti učenici nemaju priliku steći dovoljno znanja jer ih sustav prisiljava na učenje nelogičnih činjenica napamet i konstantnu utrku za što boljim ocjenama. 

Upravo zato Noa je uspjeh postigao uglavnom vlastitim trudom, upornošću i istraživanjem stvari koje ga zanimaju. Naravno, najveća su mu potpora roditelji, a zahvalan je i Osnovnoj waldorfskoj školi u Rijeci, koja je za njega napravila program prikladan njegovim sposobnostima, temeljen na samostalnom učenju uz podršku vanjskih mentora. Objasnio je i kako bi, prema njegovu mišljenju, trebao izgledati školski sustav:

 Šteta je što škole na početku školovanja ne odrade sa svom djecom kvalitetnija testiranja i prema njihovim interesima i sposobnostima prilagode školski program, jer bi onda i njima i djeci bilo puno lakše. Ovako nastavnici takoreći peglaju sve učenike prema nekoj sredini, iako je to nekima previše, a nekome premalo, što stvara frustraciju i kod djece i kod nastavnika. Mislim da školski sustavi koji se više prilagođavaju sposobnostima i interesima djece, bilo kroz ranije razdvajanje djece prema sposobnostima kao primjerice u Njemačkoj ili kroz veću individualizaciju nastave, kakav je finski model, postižu bolje rezultate.

Vrlo je zadovoljan programom u Gimnaziji Andrije Mohorovičića Rijeka te nastavnicima koji učenicima željnima znanja nastoje objasniti dodatno gradivo najbolje što mogu unatoč neadekvatnoj opremi:

 To je gimnazija gdje dolaze djeca s interesom za prirodoslovne predmete, s njima se dosta radi, a sama je škola prilično fleksibilna i raznim projektima potiče interes učenika. Naravno, sve to nekako uspijeva postići bez odgovarajućih labosa i kvalitetne tehničke pozadine. Takav tip škole  motivirani nastavnici i učenici + fleksibilnost + poticajni projekti - sjajno bi funkcionirao kada bi imao samo jutarnju smjenu i odgovarajući prostor tako da se ujutro odradi nastava, a da poslijepodne zainteresirani učenici, kojih nema malo, mogu nastaviti rad na svojim projektima. Ovako, izmjenjujući se s drugom gimnazijom u zgradi, gubi se ritam, jer je nastava naizmjence ujutro i popodne. Da ne govorimo o tome da vrlo motivirani nastavnici iz prirodoslovnih predmeta uglavnom moraju koristiti našu sposobnost imaginacije za čitav niz stvari gdje je labos nužan. Mislim da i mi učenici i naši nastavnici zaslužujemo bolje uvjete.

Noa je već usvojio većinu gimnazijskog programa nastavnih predmeta, pa se bavi naprednijim gradivom i različitim projektima. Volio bi akcelerirati te nakon završetka srednje škole iskoristiti jednu godinu kako bi razmislio o svojim planovima za budućnost. 

– Stjecajem okolnosti te zbog mog načina učenja svladao sam samostalno već dobar dio gimnazijskog gradiva prirodoslovnih predmeta i jezika pa se u školi, zahvaljujući uviđavnosti nastavnika, bavim naprednijim gradivom ili nekim projektima. No, volio bih akcelerirati svoje školovanje. To bi mi omogućilo da malo prodišem i jednu godinu između gimnazije i fakulteta provedem radeći po Hrvatskoj i Europi u raznim visokotehnološkim tvrtkama. Također bih volio nekoliko mjeseci provesti gostujući kao volonter u nekoliko svjetskih istraživačkih stanica. Vjerujem da bih nakon toga bio spreman donijeti zrelu odluku o izboru studija i biti puno učinkovitiji i određeniji na studiju.

 Jelena Hauser (2.1)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...