Skip to main content

Ovogodišnji maturanti: Naomi Kombol (intervju)


Naomi Kombol (privatna fotografija)
Naomi Kombol bivša je učenica 4.4 razreda.  Svoju svestranost i talent nebrojeno je puta pokazala u srednjoškolskom obrazovanju, o čemu svjedoče i njezini brojni uspjesi u raznim područjima te činjenica da je proglašena maturanticom generacije. 

U STEM području ostvarila je zapažene rezultate. Do sada je sudjelovala na državnim natjecanjima iz matematike i fizike, na Hrvatskoj olimpijadi iz matematike te na Međunarodnom natjecanju iz robotike „FIRST“.
– Volim znati kako stvari rade ili zašto je nešto kako je, stoga mislim da moje sklonosti imaju više veze s količinom vremena koju sam provela učeći o nečemu, nego o predmetu proučavanja. Sukladno tome najviše volim matematiku. Mislim da sam zbog rigoroznosti, kreativnosti i skromnosti koje matematika zahtijeva stvorila dobru podlogu za savladavanje svega drugoga. Fizika i mehanika su došle malo kasnije i o njima znam manje, ali jednako zadovoljavajuće mi je shvatiti/upotrijebiti/izraditi koncept iz tih područja kao i iz matematike. Ljubav prema programiranju, biologiji, kemiji itd. slijede slične ideje. – kaže Naomi.

Naomi posjeduje i izniman talent za jezike. Sudjelovala je na državnom Natjecanju iz engleskog jezika te je vlasnica DSD diplome za C1 nivo njemačkog. Oba jezika uči od prvog razreda osnovne škole, no kaže kako školska nastava nije imala utjecaj na njezino znanje. Objasnila je kako je tako dobro savladala jezike:
– Jako, jako volim čitati; mislim da mi je čitanje „tvornička postavka“ jer kad kažem da ne radim ništa, obično čitam.

Osim što je ostvarila iznimne rezultate u STEM području i jezicima, bavi se glumom, pjevanjem, sviranjem te streličarstvom gdje uspjesi također nisu izostali. Naomi se može pohvaliti sudjelovanjima na školskom koncertu, državnim natjecanjem iz zbora te natjecanjima iz streličarstva gdje je osvojila prva mjesta. Od instrumenata svira gitaru i klavir. Zanimljivo je to da je oba instrumenta sama naučila svirati koristeći se raznim izvorima na internetu. Od glazbe najviše voli punkrock
– Takva je vrsta glazbe odličan način da se motiviram za nešto ili dobijem energiju (pogotovo svirajući). – kaže Naomi. 

U slobodno vrijeme bavi se trčanjem, crtanjem, čitanjem, igranjem videoigara, izradom i uređivanjem videa te se druži s prijateljima. Smatra kako je za postići uspjeh izrazito važno imati vlastitu motivaciju, koju niti jedna škola i profesor ne mogu nadomjestiti. Važan je osobni angažman za postizanje cilja.
– Ako sami nemate motivaciju za znanjem, ovdje ju nećete naći. Ni sama ne znam koliko sam napisala beskorisnih zadaća ili naučila gluposti jer škole općenito promoviraju biti ovca, a ne individua (GAM nije iznimka). Ova ustanova ipak ima rijetka odstupanja od pravila (~30% svojih učitelja bih ja rekla da je dobro/odlično), ali ne smatram da je, sama po sebi, načelno bolja od ostalih. Mislim da su isključivo sadašnji i bivši učenici razlog zašto se GAM može zvati „elitnom“ školom. Imala sam sreće imati stvarno odličan razred koji mi je atmosferom i složnošću obogatio školovanje  te sam prostor općenito dijelila s mnogo briljantnih individua. Ako vam je bitnije radno okruženje i znate da sami možete biti odlični/zadovoljni sobom usprkos školi, a ne zbog nje, GAM svakako preporučujem. – poručuje Naomi.

U nastavku se nalazi intervju u kojem je Naomi otkrila kako se pripremala za natjecanja, zašto se uključila na zbor i na glumu te što planira u budućnosti.

Koliko često vježbaš fiziku i matematiku  te kako se pripremaš za natjecanja?
– Ove godine svaki dan s rijetkim iznimkama, ali inače (oprostite, profesorice  Nikolaus, znam da znate za ovo) vježbam samo matematiku redovito;  fiziku za školsko radim na dan natjecanja, za županijsko vikend prije i za državno tjedan prije (ako pali, ne treba mijenjati, zar ne?). Za matematiku, kao i za fiziku, rješavam prošla natjecanja ili zadatke s raznih predavanja (pogotovo s onih koje nam drže bivši učenici; mnogo vam hvala) jer se tako najbolje vidi koje koncepte treba svladati.

Jesu li ti natjecanja teška i kolika je razlika u odnosu na školsko gradivo?
– Školska ne, ali sve dalje je, naravno, izazovno što je i pola zabave. Natjecanja iz matematike nemaju veze s naučenim u školi osim, možda, u imenima koncepata koji se nađu u zadatcima; u školi se ne promovira potrebna/nikakva kreativnost (ni zadatcima koje treba svladati, ni, načelno, predavanjem). S druge strane, imam dojam da za fiziku do olimpijske razine „samo“ treba jako dobro razumjeti materijal iz knjige. Za natjecanja bih obično naučila osnovne formule jer se dalje može sve izvesti i zaključiti. Nikad nisam, na njima, stekla dojam da mi je falilo znanja zato što ga nije bilo u udžbeniku; olimpijski zadatci pak traže, po mojem mišljenju, znanje za jedan fakultet.

Zašto si se odlučila uključiti na zbor i na glumu, odnosno što ti se posebno sviđa kod toga?
– Na zboru sam završila slučajno; zbog prijateljica. Oduvijek sam voljela pjevati  (glazba je općenito dobar način za „ispucati“ energiju), pa sam htjela iskoristiti činjenicu što ova škola ima zbor i družiti se. O glumi je priča slična… U drugom razredu me pitao prijatelj (Karlo Barjaktarić) da glumim na LiDraNu. „Ok“, rekla sam. Godinu kasnije, dok smo dežurali zajedno, Karlo je rekao profesorici Brali da će do kraja dana napisati igrokaz za božićni koncert i „Naomi, 'ajde mi pomozi.“ „Ok“, rekla sam. Mislim da se da naslutiti zašto sam i ove godine na LiDraNu. Općenito mi je zabavno glumiti zbog društva i procesa nastajanje jedne predstave; ako je drugima to dobro, za mene je to bonus.

Misliš li se i nakon GAM-a nastaviti baviti glazbom i glumom?
– Glazbom svakako; svirala sam prije GAM-a, svirat ću i poslije. Glumom, čini mi se, samo ako i na faksu budem imala nekog Karla (koji će mi, po mogućnosti, davati samo muške uloge; hvala, Karlo). 

Što planiraš upisati i gdje?
– 70 % sigurno FER – računarstvo u Zagrebu,  15 % sigurno matematiku, 10 % fiziku i 5% mene ozbiljno želi čuvati ovce (sigurno više opuštajuće od faksa i manje zadaće).

Čime bi se htjela baviti u budućnosti?
Skupljanjem doktorata kao Pokemona; želim da ljudi moraju repati kad me oslovljavaju ( Dr. Dr. Dr. Kombol). Malo ozbiljnijim tonom: najviše bih voljela neki spoj praktičnog znanstvenog rada i programiranja, pa ono, vidjet ćemo.

Maritea Arelić (2.4)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...