![]() |
| Prošlogodišnja izvanučionička nastava, Pazin |
Učenici i nastavnici Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka osmislili su projekt Aktualnost Julesa Vernea kojim su povezali različite predmete s poznatim francuskim književnikom. Ovim su projektom pristupili Festivalu znanosti, Danima frankofonije te postigli izuzetno velik uspjeh.
Upoznati smo s time da naša škola svake godine ostvaruje odlične rezultate na raznovrsnim natjecanjima te sudjeluje u brojnim aktivnostima, no ima i zanimljive projekte. Naši su učenici tako uspjeli povezati različite predmete i izvannastavne aktivnosti (geografiju, hrvatski jezik, fiziku, astronomiju, povijest, matematiku i film) s poznatim francuskim književnikom – Julesom Verneom. Naziv samoga projekta kojim se naši učenici i nastavnici bave od prošle školske godine 2019./2020. jest Aktualnost Julesa Vernea, a ove su ga godine imali priliku predstaviti i na Festivalu znanosti 2020.
| Kulturni front na prošlogodišnjem Verneovu danu s učenicima |
Projekt
su predstavili u obliku prezentacije koja se sastoji od dviju animacija i
filma. Jedna animacija opisuje Verneov roman „Put na Mjesec“, dok druga govori
o misiji Apolla 11, njihove su autorice naše učenice Laura Afrić i Leonarda
Vučetić. Za film prisutan u prezentaciji pobrinula se naša filmska skupina
GAMad1992 iza čije su kamere stajale naše bivše učenice Ornella Turato, Dorotea
Ferizović i Ana Lacković. Njihov film obuhvaća čitav projekt i prikazuje nam
trud, rad i zabavu koja stoji iza njega. Učenik Marko Drozdek pripremio je
istraživački rad o Verneovu djelu „800 milja niz Amazonu“ kojim je povezao
Julesa Vernea i matematiku. Naravno, čitav ovaj projekt ne bi bio moguć bez
podrške naših nastavnika: Petra Jelače (nastavnika fizike i astronomije),
Gorana Krapića (nastavnika hrvatskog jezika), Biljane Valentin-Ban (nastavnice
hrvatskog jezika i voditeljice filmske skupine), Fedore Vidas Dejhalle (nastavnice
matematike), Ivana Vitasa (nastavnika povijesti) te Doris Žibert (nastavnice
geografije), koji su na svojim satima razgovorom poticali kreativnost učenika
te zajedno s njima povezivali svoje predmete sa Julesom Verneom. Učenici su dugo
radili na ovom projektu. Naime u prvome su polugodištu prošle školske godine
čitali slavna Verneova djela, a u drugome su ih polugodišu predstavljali. Svoje
su radove počeli predstavljati 23. siječnja 2020. kada su Dan škole pretvorili
u Verneov dan. Tada su povezali Julesa Vernea s Hrvatskom i Europskom
prijestolnicom kulture 2020., predstavili poznate ekranizacije Verneovih djela i otputovali u daleku povijest podmornica. U goste nam je došla udruga Kulturni front koja je pripremila
društvene igre pod nazivom „Put oko svijeta u osam igara“ te kviz. Tu nije bio njihov kraj. Naši su mladi istraživači
27. siječnja 2020. godine održali raspravu u pubu Nemo o
tome kojemu su liku iz djela „20 000 milja pod morem“ Riječani najsličniji.
Sljedećeg mjeseca, 13. veljače, otputovali su u Pazin i Višnjan. Ovoga
puta oni nisu održali predavanja, već su ih odslušali. Prvo je predavanje održao Davor Šišović o Pazinu i Julesu Verneu, a drugo Korado Korlević koji je govorio o budućnosti.
| Prošlogodišnja rasprava u pubu Nemo |
Iako
je započela nova školska godina, učenici su nastavili raditi na svojemu
projektu, pa su sudjelovali na Danima frankofonije u Rijeci 2020. Ondje su
predstavili svoj projekt, animacije, film te je nastavnik Petar Jelača održao
predavanje o putu na Mjesec. Njihov se trud isplatio te su dobili mogućnost
predstavljanja svojega projekta i na Festivalu znanosti koji se održavao od 12.
do 17. listopada ove godine.
| Marko Drozdek na ovogodišnjim Danima frankofonije |
Ponosno možemo reći da je ovo još jedan dokaz otvaranja različitih vrata mogućnosti našim darovitim učenicima koji su uložili silan trud pa time i postigli izvrsne rezultate. Naši su učenici bogatiji za još jedno vrijedno iskustvo kojim su nam pokazali da je znanost uistinu svuda oko nas iako nam se nekada čini da postoji granica ljudskog uma. No kao što nam je i sam Jules Verne rekao – „Sve što jedan čovjek može smisliti, drugi će ostvariti.“
Lucija
Kamber (3.4)
