Skip to main content

Virtualni Dan škole 2021.: Književni svemir Arthura C. Clarkea

Kadrovi iz stripa Laure Afrić

Prošle smo se godine bavili Julesom Verneom u okviru projekta Aktualnost Julesa Vernea. Ove smo se godine odlučili za drugoga velikana znanstvene fantastike  Arthura C. Clarkea! Cilj ovogodišnjega projekta Književni svemir Arthura C. Clarkea jest povezati Clarkeov raznolik i bogat opus s različitim nastavnim predmetima i izvannastavnim aktivnostima. Profesori  Goran Boneta, Petar Jelača, Goran Krapić, Leonila Marač i Biljana Valentin-Ban potaknuli su svoje učenike na stvaranje mnogih zanimljivih, poučnih te izrazito kreativnih radova. U projektu također sudjeluje American Corner Rijeka (dio Gradske knjižnice Rijeka) koji je podučio učenike 2.4 razreda o 3D printanju (ispisivanju). Voditeljica Anita Pešut zajedno je s učenicima izradila suvenire posvećene projektu te model Discovery One iz djela 2001.: Odiseja u svemiru.


Novi školski suvenir

Clarkeova djela koja su poslužila kao inspiracija našim gamovcima jesu: 2001.: Odiseja u svemiru, Susret s Ramom, Božji čekić, Kraj djetinjstva i Misterije svijeta. Mnogo se učenica odlučilo za izradu digitalnih plakata. Njima su prikazale najvažnije događaje iz djela koja su odabrale. Ana Šubat (2.4) izradila je čak dva plakata za dva različita Clarkeova djela, 2001.: Odiseja u svemiru i Božji čekić. Sara Ćirkić (2.1) također je napravila zanimljiv plakat na temu djela Božji čekić. Elena Matić (2.4) nacrtala je i pobojala crtež u veselim bojama kako bi predstavila djelo Kraj djetinjstva. Laura Afrić (2.4) nacrtala je predivan strip inspiriran djelom Susret s Ramom. Leonarda Vučetić (2.4) također je izradila genijalan strip koji  se temelji na djelu Misterije svijeta. Ema Juriša (2.4) izradila je vrlo zanimljivu i smiješnu stop-animaciju po uzoru na djelo Susret s Ramom. Renee Gulan (2.4), inspirirana djelom Susret s Ramom, bavila se pitanjem „Što bi značilo otkriće života izvan Zemlje za nas ljude?“ Izradila je prezentaciju u kojoj je spomenula Veliki filter i njegovo značenje za ljudski rod. Lea Zubčić (2.3) napisala je kratku priču inspirirana romanom Božji čekić, dok je Andrea Jajčević (2.4) istražila monolit koji se pojavljuje u djelu 2001.: Odiseja u svemiru. Ja sam također sudjelovala te, inspirirana navedenim djelom, izradila nekoliko crteža koji predstavljaju najvažnije scene iz djela.


Detalj s digitalnoga plakata Ane Šubat

Anita Pešut poslala nam je kako izgleda izrada makete Discovery One te nas podučila modeliranju u Tinkercadu. Profesor Goran Boneta bavio se monolitom iz romana 2001.: Odiseja u svemiru. Ispisao je model kvadra posebnih dimenzija te ga pobojao u crnu boju tako da nalikuje na onaj koji se pojavljuje u djelu.


Izrada GAM-ova monolita

Održan je i kviz o Clarkeovu opusu te će najbolji biti nagrađeni! Nadamo se da ste uživali u GAM-ovu prvom virtualnom Danu škole, a pogotovo u radovima i aktivnostima vezanim za Književni svemir Arthura C. Clarkea.

 

                                                                                                 Elena Popović, 2.4

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...