Skip to main content

Izvannastavne aktivnosti i fakultativna nastava u GAM-u (treći dio)

Sada su na redu aktivnosti povezane uglavnom s prirodoslovljem ili logičkim zaključivanjem:

Naši nagrađeni nastavnici Goran Boneta,
Patricija Nikolaus i Petar Jelača vode neke od navedenih aktivnosti

Geografija – izborna nastava

„Vodim izbornu terensku nastavu Geografije. Cilj je učenike upoznati s geografskim sadržajima u konkretnom prostoru. S obzirom na to da je glavnina nastave zamišljena u učionicama, cilj ove izborne nastave jest poučavanje izvan učionice. Koncept se dogovara s učenicima. Obično uključuje posjet muzejima (npr. Muzej Grada Rijeke – Palača šećerane, Muzej u Kastvu, Memorijalni centar „Lipa pamti“), izložbama (Riječki torpedo – prvi u svijetu, Harterom bez harte...), ustanovama (Javna ustanova „Zavod za prostorno uređenje PGŽ-a“), događajima (Festival znanosti), ali i terenske izlaske u obližnji prostor poput kanjona Rječine (industrijska baština i geomorfološke karakteristike prostora), centar grada Rijeke (prostorni i povijesni kontinuitet razvoja grada), kastavsku šumu itd. Kada okolnosti dopuštaju, terenske nastave održavaju se i u Istri (posjet zvjezdarnici u Tićanu) ili u državama EU-a (Njemačka, Austrija, Nizozemska, Mađarska, Slovenija...)”, poručila je nastavnica Renata Radan; voditeljica izborne nastave i nastavnica Geografije.

Geoinformatika

Nastavnica Renata Radan također drži i fakultativnu nastavu iz Geoinformatike: „To je grupa učenika koja želi naučiti nešto više o GIS alatima. Već niz godina surađujemo s tvrtkom GIS Data iz Zagreba koja nam je u sklopu jednoga projekta dala licence za korištenje GIS alata. Cilj je našim učenicima približiti taj alat tako da nauče osnove njegova korištenja i da im ta znanja budu primjenjiva u praksi (nastavi u školi, kasnije na fakultetu, poslu…). Naša škola prva se u Rijeci počela u praksi koristiti tim alatom 2016. godine.

Geografski informacijski sustav (GIS) jest sustav za prikupljanje podataka, njihovo upravljanje i analizu. Ukorijenjen u geografsku znanost, GIS integrira mnoge vrste podataka. Analizira prostorni položaj i organizira slojeve informacija u vizualizacije pomoću karata i 3D prikaza. Ovom jedinstvenom sposobnošću GIS nam daje dublje uvide u podatke, kao što su obrasci, odnosi i situacije – pomažući korisnicima da donose pametnije odluke. Stotine tisuća organizacija u gotovo svim poljima koristi GIS za izradu karata koje prenose, vrše analize, razmjenjuju informacije i rješavaju složene probleme širom svijeta…“

Sastavimo i programirajmo svog robota

Naša škola u suradnji s tvrtkom STEMI – Learning by creating provodi aktivnosti u sklopu međunarodnog projekta u školama, a riječ je o pravoj maloj avanturi u kojoj izrađujemo svog vlastitog robota. U kompletima se nalaze svi dijelovi potrebni za sastavljanje „hodajućeg pauka“, osmišljeni tako da ih može sastaviti baš svatko. Osim toga ovim robotom možemo upravljati sami dizajnirajući njegove pokrete vrlo jednostavnom aplikacijom na pametnom telefonu ili računalu. Tako robot može hodati, plesati i mijenjati boje prema raspoloženju. Tijekom rada sudjelujemo i u svojevrsnom laboratoriju u kojem ćemo naučiti osnove programiranja mobilne aplikacije i mikrokontrolera koristeći vizualne blokove te osnove inženjerstva. Ova izvannastavna aktivnost provodi se jednom tjedno pod vodstvom nastavnice Matematike i Informatike Višnje Pešut.

Nutricionizam

„Nutricionizam je fakultativna nastava namijenjena učenicima drugoga razreda. Odvija se tijekom cijele godine, jednom tjedno.

U sklopu ovog nastavnog predmeta učenici će biti obvezni sami planirati i postavljati pokuse na zadanu znanstvenu temu iz područja nutricionizma i biologije, primjereno uzrastu i predznanju, samostalno precizno definirajući ciljeve i pretpostavke. Sami će odabirati i provoditi statističke analize dobivenih podataka te nezavisno donositi zaključke. Učenici će biti vrednovani u svim fazama izrade radova te pri proučavanju novih dostignuća vezanih za namirnice i dodatke prehrani.

Izvođenje nastave sastoji se od dva dijela, prvi je fokusiran na princip znanstvene metode i razradu najvažnijih odrednica nutricionizma na nastavi. Učenici će osmisliti vlastita istraživanja te naučiti slagati jelovnike sukladno opterećenju i individualnom stanju organizma. Svaki će korak razvoja istraživačkog rada vrednovati i učenici i nastavnik. Učenici će predstavljati konačne rezultate i zaključke. Drugi dio usmjeren je na zdravlje koje je potrebno povezati s prehranom”, opisao je profesor Tvrtko Buger, voditelj fakultativne nastave i nastavnik Biologije. 

Mladi fizičari

Ako vam redovni nastavni sadržaji nisu dovoljni, uz grupu Mladi fizičari, pod vodstvom nastavnice Fizike Patricije Nikolaus, možete prikupiti dodatna znanja iz toga znanstvenog područja.

Astronomija

„Sudjeluje tridesetak učenika, nastava se održava svaki drugi tjedan u školi po dva sata i u okviru terenskih aktivnosti. Terenske aktivnosti sastoje se od nastave u Astronomskom centru Rijeka, posjeta Višnjanu i sličnim lokacijama. Bavimo se promatranjem neba i proučavanjem sadržaja iz astronomije. Učenici koji sudjeluju u natjecanjima izrađuju praktične radove, dok ostali učenici vode dnevnike promatranja. U grupi smo svi fanovi astronomije i bavljenje astronomijom jedini nam je cilj”, poručio je profesor Petar Jelača; voditelj izborne nastave i nastavnik Fizike.

Informatičari u školi

To je izvannastavna aktivnost koja jednom tjedno okuplja mlade informatičare te one koji žele znati više o tom području. Aktivnost vodi nastavnica Matematike i Informatike Anđela Morić.

Robotika

Crobotics team prvi je hrvatski robotički tim na međunarodnom FIRST robotics natjecanju. Pod mentorstvom nastavnika Patricije Nikolaus i Gorana Bonete tim od dvadesetak entuzijasta natječe se u izradi robota te direktnom nadmetanju. Tim se 2018. godine natjecao u državi New York u SAD-u, dok je 2020. bio u Istanbulu u Turskoj. Do sada su osvojili nagrade Highest Rookie Seed Award te Rookie Inspiration Award.

ProgrameRi

Nadareni programeri GAM-a natječu se na Hrvatskom otvorenom natjecanju u informatici, međunarodnom informatičkom natjecanju sedmu godinu zaredom. Aktivnost se održava šest subota godišnje kada nastavnik Goran Boneta dežura s nadarenim programeRima u učionici 210. Osim toga već petu godinu zaredom isti učenici sudjeluju i na međunarodnom natjecanju Advent of Code, koje se održava svakodnevno dvadeset i pet dana uoči Božića.

Bridž klub

Profesor David Karasman navodi još jednu školsku aktivnost, koja nastaje u suradnji s ravnateljicom Prve riječke hrvatske gimnazije – Bridž klub.

Šahovski klub

Ovogodišnja je novost Šahovski klub, koji je pokrenut u okviru školskoga projekta GAMbit. Njegovi su voditelji nastavnici Ivan Vitas i Petar Jelača. 


Nina Grujičić (4.1)

Popular posts from this blog

Svečana podjela razrednih svjedodžbi maturantima (2024./2025.)

U utorak, 1. srpnja 2025.,   održala se svečana podjela razrednih svjedodžbi našim maturantima. Učenici generacije s ravnateljem Ove smo godine proglasili čak pet učenika/ica generacije. To su Cristina Reš, Krešimir Bravić, Nereo Rundić, Lana Milani i Karlo Ahel. Sportašicom generacije proglašena je učenica Zoa Vivoda. S njima smo razgovarali tijekom ove nastavne godine te možete pročitati sljedeće intervjue:  https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/06/odlazak-izvrsne-generacije-maturanata.html i https://gam-rijeka.blogspot.com/2025/02/zoa-vivoda-maturantica-i-taekwondo.html . Sportašica generacije s ravnateljem Nagrađeni su sljedeći učenici: Cristina Reš (4.1), Ernest Podobnik (4.2), Andrej Ažman, Brigita Smoković (4.3), Krešimir Bravić, Nikola Kaštelan, Toni Cecić Karuzić, Nereo Rundić, Lana Trglavčnik, Tea Tirić, Helena Marušić, Ana Injac, Anna Lena Živković, Dora Špiljak, Tomislav Štefanac (4.4) te Karlo Ahel, Lana Milani, Ivan Pađen, Borna Čizmarević i Nino Spinčić (4.5...

Razgovor s nagrađenom nastavnicom Glorijom Mavrinac: „Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“

„Smatram da je ta nagrada lijepo priznanje, ali to nije srž moga posla.“ U razgovoru s profesoricom hrvatskoga jezika Glorijom Mavrinac saznali smo kako je odlučila postati nastavnica hrvatskoga jezika, tko su joj bili uzori i što je inspirira u njezinu radu. Podijelila je s nama što joj najviše znači u radu s učenicima te koja gradiva najradije predaje. Također, otkrila nam je svoje omiljene knjige i autore, a osvrnula se i na srednjoškolske lektire, kao i na projekt koji bi voljela ostvariti. Dotaknula se svojih najvećih uspjeha s učenicima i kako se osjećala kada je primila nagradu za jednu od najuspješnijih nastavnica u Hrvatskoj. Na kraju, otkrila nam je svoje hobije te podijelila najdražu uspomenu s učenicima koja joj je ostala u sjećanju. Kako ste odlučili postati nastavnica hrvatskoga jezika? Je li to oduvijek bio Vaš san ili se odluka dogodila spontano? – Oduvijek je to bio moj san, ne bih rekla da je ta odluka bila spontana. Moja majka također je nastavnica hrvatskoga j...

Zoa Vivoda: Maturantica i taekwondo ratnica

Balansiranje između  škole i sporta nije lako, ali kada nekoga vodi strast, ništa nije nemoguće. Zoa Vivoda, maturantica Gimnazije Andrije Mohorovičića Rijeka, već je gotovo deset godina posvećena borilačkom sportu. Viceprvakinja je Europe, višestruka državna prvakinja i djevojka koja bez problema može prebrojiti sve modrice na tijelu. Saznali smo kako je započela svoju sportsku priču, što je motivira i koji su joj najveći snovi. Kada si počela trenirati i što te privuklo tom sportu? – Počela sam trenirati prije skoro deset godina… Iskreno, ne sjećam se što me točno privuklo, ali očito je upalilo jer sam još uvijek tu! – rekla je kroz smijeh. Sjećaš li se svojega prvog treninga? Kakav je bio osjećaj? – Sjećam se trenutka kada sam prvi put kročila u dvoranu i zastala na ulazu promatrajući kako trening izgleda. Sve je djelovalo pomalo zastrašujuće, ali istovremeno sam osjetila snažnu povezanost i uvjerenje da je upravo to sport koji želim trenirati. (S vremenom strah je nesta...