Sada su na redu aktivnosti povezane uglavnom s
prirodoslovljem ili logičkim zaključivanjem:
| Naši nagrađeni nastavnici Goran Boneta, Patricija Nikolaus i Petar Jelača vode neke od navedenih aktivnosti |
Geografija – izborna nastava
„Vodim izbornu terensku nastavu Geografije. Cilj je
učenike upoznati s geografskim sadržajima u konkretnom prostoru. S obzirom na
to da je glavnina nastave zamišljena u učionicama, cilj ove izborne nastave jest
poučavanje izvan učionice. Koncept se dogovara s učenicima. Obično uključuje
posjet muzejima (npr. Muzej Grada Rijeke – Palača šećerane, Muzej u Kastvu,
Memorijalni centar „Lipa pamti“), izložbama (Riječki torpedo – prvi u svijetu,
Harterom bez harte...), ustanovama (Javna ustanova „Zavod za prostorno uređenje
PGŽ-a“), događajima (Festival znanosti), ali i terenske izlaske u obližnji
prostor poput kanjona Rječine (industrijska baština i geomorfološke
karakteristike prostora), centar grada Rijeke (prostorni i povijesni
kontinuitet razvoja grada), kastavsku šumu itd. Kada okolnosti dopuštaju,
terenske nastave održavaju se i u Istri (posjet zvjezdarnici u Tićanu) ili u
državama EU-a (Njemačka, Austrija, Nizozemska, Mađarska, Slovenija...)”, poručila
je nastavnica Renata Radan; voditeljica izborne nastave i nastavnica Geografije.
Geoinformatika
Nastavnica Renata Radan također drži i fakultativnu
nastavu iz Geoinformatike: „To je grupa učenika koja želi naučiti nešto više o
GIS alatima. Već niz godina surađujemo s tvrtkom GIS Data iz Zagreba koja nam
je u sklopu jednoga projekta dala licence za korištenje GIS alata. Cilj je
našim učenicima približiti taj alat tako da nauče osnove njegova korištenja i
da im ta znanja budu primjenjiva u praksi (nastavi u školi, kasnije na
fakultetu, poslu…). Naša škola prva se u Rijeci počela u praksi koristiti tim
alatom 2016. godine.
Geografski informacijski sustav (GIS) jest sustav za
prikupljanje podataka, njihovo upravljanje i analizu. Ukorijenjen u geografsku
znanost, GIS integrira mnoge vrste podataka. Analizira prostorni položaj i
organizira slojeve informacija u vizualizacije pomoću karata i 3D prikaza. Ovom
jedinstvenom sposobnošću GIS nam daje dublje uvide u podatke, kao što su
obrasci, odnosi i situacije – pomažući korisnicima da donose pametnije odluke. Stotine
tisuća organizacija u gotovo svim poljima koristi GIS za izradu karata koje
prenose, vrše analize, razmjenjuju informacije i rješavaju složene probleme
širom svijeta…“
Sastavimo i
programirajmo svog robota
Naša škola u suradnji s tvrtkom STEMI – Learning by
creating provodi aktivnosti u sklopu međunarodnog projekta u školama, a riječ
je o pravoj maloj avanturi u kojoj izrađujemo svog vlastitog robota. U
kompletima se nalaze svi dijelovi potrebni za sastavljanje „hodajućeg pauka“,
osmišljeni tako da ih može sastaviti baš svatko. Osim toga ovim robotom možemo
upravljati sami dizajnirajući njegove pokrete vrlo jednostavnom aplikacijom na
pametnom telefonu ili računalu. Tako robot može hodati, plesati i mijenjati boje
prema raspoloženju. Tijekom rada sudjelujemo i u svojevrsnom laboratoriju u
kojem ćemo naučiti osnove programiranja mobilne aplikacije i mikrokontrolera
koristeći vizualne blokove te osnove inženjerstva. Ova izvannastavna aktivnost
provodi se jednom tjedno pod vodstvom nastavnice Matematike i Informatike
Višnje Pešut.
Nutricionizam
„Nutricionizam je fakultativna nastava namijenjena
učenicima drugoga razreda. Odvija se tijekom cijele godine, jednom tjedno.
U sklopu ovog nastavnog predmeta učenici će biti obvezni
sami planirati i postavljati pokuse na zadanu znanstvenu temu iz područja
nutricionizma i biologije, primjereno uzrastu i predznanju, samostalno precizno
definirajući ciljeve i pretpostavke. Sami će odabirati i provoditi statističke
analize dobivenih podataka te nezavisno donositi zaključke. Učenici će biti
vrednovani u svim fazama izrade radova te pri proučavanju novih dostignuća
vezanih za namirnice i dodatke prehrani.
Izvođenje nastave sastoji se od dva dijela, prvi je
fokusiran na princip znanstvene metode i razradu najvažnijih odrednica
nutricionizma na nastavi. Učenici će osmisliti vlastita istraživanja te naučiti
slagati jelovnike sukladno opterećenju i individualnom stanju organizma. Svaki
će korak razvoja istraživačkog rada vrednovati i učenici i nastavnik. Učenici
će predstavljati konačne rezultate i zaključke. Drugi dio usmjeren je na
zdravlje koje je potrebno povezati s prehranom”, opisao je profesor Tvrtko
Buger, voditelj fakultativne nastave i nastavnik Biologije.
Mladi fizičari
Ako vam redovni nastavni sadržaji nisu dovoljni, uz grupu Mladi fizičari, pod vodstvom nastavnice Fizike
Patricije Nikolaus, možete prikupiti dodatna znanja iz toga znanstvenog
područja.
Astronomija
„Sudjeluje tridesetak učenika, nastava se održava svaki
drugi tjedan u školi po dva sata i u okviru terenskih aktivnosti. Terenske
aktivnosti sastoje se od nastave u Astronomskom centru Rijeka, posjeta Višnjanu
i sličnim lokacijama. Bavimo se promatranjem neba i proučavanjem sadržaja iz
astronomije. Učenici koji sudjeluju u natjecanjima izrađuju praktične radove,
dok ostali učenici vode dnevnike promatranja. U grupi smo svi fanovi
astronomije i bavljenje astronomijom jedini nam je cilj”, poručio je profesor Petar
Jelača; voditelj izborne nastave i nastavnik Fizike.
Informatičari u školi
To je izvannastavna aktivnost koja jednom tjedno okuplja mlade
informatičare te one koji žele znati više o tom području. Aktivnost vodi nastavnica
Matematike i Informatike Anđela Morić.
Robotika
Crobotics team prvi je hrvatski robotički tim na
međunarodnom FIRST robotics natjecanju. Pod mentorstvom nastavnika Patricije
Nikolaus i Gorana Bonete tim od dvadesetak entuzijasta natječe se u izradi
robota te direktnom nadmetanju. Tim se 2018. godine natjecao u državi New York
u SAD-u, dok je 2020. bio u Istanbulu u Turskoj. Do sada su osvojili nagrade Highest
Rookie Seed Award te Rookie Inspiration Award.
ProgrameRi
Nadareni programeri GAM-a natječu se na Hrvatskom
otvorenom natjecanju u informatici, međunarodnom informatičkom natjecanju sedmu
godinu zaredom. Aktivnost se održava šest subota godišnje kada nastavnik Goran
Boneta dežura s nadarenim programeRima u učionici 210. Osim toga već petu
godinu zaredom isti učenici sudjeluju i na međunarodnom natjecanju Advent of
Code, koje se održava svakodnevno dvadeset i pet dana uoči Božića.
Bridž klub
Profesor David Karasman navodi još jednu školsku
aktivnost, koja nastaje u suradnji s ravnateljicom Prve riječke hrvatske
gimnazije – Bridž klub.
Šahovski klub
Ovogodišnja je novost Šahovski klub, koji je pokrenut u okviru školskoga projekta GAMbit. Njegovi su voditelji nastavnici Ivan Vitas i Petar Jelača.
Nina Grujičić (4.1)